diumenge, 10 de novembre de 2013

El sistema d’autoestop electrònic creat a la Universitat de Girona supera els 1.500 usuaris

"En Tobias busca passatgers per anar de Palamós a Girona, avui a les 15.44 hores”. “La Noelia busca passatgers per anar de Reus a Riudoms, avui a les 15.45 hores...”. Aquests són dos dels anuncis publicats aquesta setmana al portal Fesedit, un servei de promoció del transport amb cotxe compartit, nascut a la Universitat de Girona (UdG).
(...)
Com el seu nom indica (Fese-dit) és una versió electrònica del tradicional autoestop, amb el valor afegit de les noves xarxes socials a internet. L’objectiu és facilitar el transport fent servir de forma més eficient els vehicles privats i, en conseqüència, reduir el percentatge d’emissions contaminants a l’atmosfera.
(...)
Miquel Montaner, promotor de Fesedit, recorda que la iniciativa va sorgir l’any 2009 quan El sistema Fesedit està gestionat per una empresa, Easy Innova SL, en la qual treballen cinc persones. Tanmateix, el projecte no pot ser analitzat amb els paràmetres tradicionals de l’economia d’empresa.
(...)
El centre Easy va desenvolupar un primer projecte de plataforma i va posar en marxa el 2010 una primera prova pilot, amb la participació d’un centenar d’usuaris. Els resultats van ser positius i la UdG va decidir implantar el nou sistema a tota la universitat. La gestió de Fesedit va ser encarregada a Easy Innova SL, i aquesta spin-off o empresa sorgida de la UdG s’ha responsabilitzat des d’aleshores de promocionar la utilització del sistema a altres centres universitaris (com la Universitat Rovira i Virgili), administracions públiques (com la delegació de la Generalitat a Girona) i empreses.
El funcionament de Fesedit és relativament fàcil...

[Fragments de l'article publicat aquest diumenge a la pàgina 'De la ciència al mercat', del suplement Diners del diari La Vanguardia. Text: Joaquim Elcacho. Disponible en edició paper de La Vanguardia i edició digital Premium o subscriptors.]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada