
La col·laboració entre empreses i centres d’investigació no sempre ha estat fàcil al nostre país, però Cells, el consorci que gestiona el sincrotró Alba, ha començat a treballar també en aquest camp.
El primer exemple pràctic de col·laboració estable amb el sector empresarial ha estat la firma d’un conveni amb la multinacional Henkel per a la realització de projectes d’investigació i desenvolupament de nous productes utilitzant les tècniques de llum sincrotró.
En concret, durant els últims mesos els experts de Henkel treballen amb adhesius termofusibles. Aquests adhesius contenen una mescla de resines i les seves qualitats adhesives depenen de la forma en què cristal·litzen, en passar de líquid a sòlid quan es refreden. “Aquest procés de cristal·lització el podem observar amb tota mena de detalls amb el sincrotró Alba”, explica el directiu de Henkel.
+ Informació: Pàgina setmanal 'De la ciència al mercat' del suplement Diners, de La Vanguardia
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada