diumenge, 8 de desembre de 2013

Verbio, un 'spin off' de la UPC, fa més humans els portals automatitzats d’atenció al client

[...] La primera de les quatre “solucions” desenvolupades per Verbio és el portal de veu amb llenguatge natural que permet millorar l’atenció que el client rep en els serveis d’atenció automatitzada. La proposta de Verbio ja no es basa en una veu sintètica que es limita a demanar al client que tecleja l’opció desitjada sinó que permet un diàleg natural entre les persones i el sistema de veu automàtic. “La Prefectura de São Paulo, al Brasil, per exemple, utilitza la nostra solució de portal de veu amb llenguatge natural per oferir serveis d’atenció automàtica a turistes que volen saber com anar d’un punt de la ciutat a un altre”, explica Antoni Terradas, director d'aquesta empresa sorgida ('spin off') de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Una segona oferta de Verbio és la solució Speech Analytics, que permet extreure informació dels diàlegs que tenen lloc en un call center, analitzar aquesta informació i mostrar conclusions rellevants sobre el funcionament d’aquest servei. Pel to i altres característiques de la veu, el sistema permet saber fins a quin punt el client està descontent amb els serveis de l’empresa i del call center.

“La tercera solució que desenvolupem és la biometria de veu o firma per veu, que pot arribar a fer possible que un client faci de manera segura un traspàs bancari només amb la identificació de la seva veu per part del sistema”, explica Terradas. [...]

Finalment, hi ha la solució de subtitulació i traducció, és a dir, convertir automàticament els diàlegs espontanis allotjats en l’àudio en text. Moltes administracions i empreses dediquen grans recursos econòmics i de personal a fer de manera tradicional l’enregistrament i la posterior transcripció en forma de text, un procés que ara es pot fer automàticament. Un dels clients d’aquesta solució de Verbio és TV3, que la utilitza en els subtítols d’alguns programes.

El sistema de biometria de veu desenvolupat per Verbio no només ofereix seguretat en les transaccions bancàries per telèfon sinó que permetria convertir els processos electorals en tràmits molt més còmodes. La legislació de moment no preveu la validesa d’aquesta mena de consultes, però Verbio ja prepara una primera prova pilot perquè un grup d’uns 300 veïns del municipi de Callús (Bages) pugui votar per telèfon en les pròximes eleccions al Parlament Europeu (previsiblement, el 25 de maig del 2014).

[Fragments de l'article publicat aquest diumenge 8 de desembre 2013 a la pàgina 'De la ciència al mercat' del suplement 'Diners' de La Vanguardia. Disponible en edició paper i edició electrònica 'Premium']

Cap comentari:

Publica un comentari