diumenge, 16 de juny del 2013

Una empresa sorgida de la UAB crea un emprovador virtual, reportatge a La Vanguardia

Els fundadors d'Artificial Intelligence Technologies (AITech), una spin-off de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), van rebre al 2010 l’encàrrec de desenvolupar un sistema basat en la visió per computador i la realitat augmentada perquè els aficionats al futbol poguessin veure com els quedarien les samarretes dels seus equips preferits sense necessitat d’emprovar-se-les físicament. Va ser el principi d'un projecte d'èxit que s'ha convertit en l’emprovador aiMirror, una mena de mirall màgic que permet que el client pugui observar amb certa naturalitat com li quedarà la peça de roba o la combinació de peces que ha seleccionat.

L’usuari només ha d’escollir en una pantalla tàctil el producte que vol emprovar-se –de la talla i el color que vulgui– i automàticament i en temps real el sistema superposa la roba a la silueta captada per la càmera. El futur comprador pot moure’s davant del mirall virtual –una pantalla d’alta definició de cos sencer– per comprovar com li queda el seu nou look i, “pot fer-se una fotografia i enviar-la automàticament per correu electrònic o compartir-la a través de xarxes socials d’internet”, detalla el director d’AITech.

La primera instal·lació en fase pilot de l’emprovador virtual aiMirror es va fer a començaments del 2012 a la botiga d’Oxford Street (Londres) de John Lewis. La prova va tenir èxit i es va estendre a la cadena Tesco, també al Regne Unit, on els clients es poden emprovar des de roba de famosos fins a disfresses, sobretot per a nens.

Fragment del reportatge d'aquest diumenge a la pàgina 'De la ciència al mercat', del suplement 'Diners / Dinero' del diari La Vanguardia. Text: Joaquim Elcacho

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada