Isabelle Vernos |
A banda de les dades ja conegudes sobre el nombre relativament baix de dones en àrees com el professorat universitari o els llocs de responsabilitat en la carrera científica, Vernos exposa algunes reflexions a la vegada realistes i provocadores. Per exemple, prenent com a referència les dades de l'ERC, nega que la desigualtat de gènere en l'assignació de beques o places estigui motivada per l'escassa presència de dones en els panels o equips de selecció. De fet, quan els tribunals estan formats a parts iguals per homes i dones també es manté la desigualtat de gènere -a favor dels homes- en els candidats seleccionats. En aquest cas, a més, si s'obliga a formar panels o tribunals amb igualtat de gènere s'està forçant a treballar més a les poques dones que poden cobrir aquestes places de responsabilitat.
Isabelle Vernos considera que les quotes obligatòries no són la millor manera per avançar en la igualtat i apunta que hi han altres bones pràctiques que poden ser més efectives, com programes de tutoria, les polítiques favorables a la família o la transparència en la contractació, a més d'altres accions que cal anar descobrint i posant en pràctica.
En qualsevol cas, la investigadora del CRG defensa una societat que reconegui el talent i ofereixi igualtat d'oportunitats per a tothom a través de decisions basades en l'evidència.
Nota: Dissortadament, l'article original d'Isabelle Vernos no es pot consultar gratuïtament a Nature
Editorial a Nature: Science for all http://www.nature.com/news/science-for-all-1.12535
"Many women are deterred from pursuing a career in science at the highest levels. Much more must be done to address the reasons behind this potential waste of human talent".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada